MIA elektrisch, waterstof en LNG

De MIA en VAMIL zijn twee verschillende regelingen maar worden vaak gecombineerd. Beide regelingen maken gebruik van de zogenaamde Milieulijst (https://www.rvo.nl/subsidie-en-financieringswijzer/miavamil/milieulijst-algemeen). Op deze lijst staan alle bedrijfsmiddelen die in aanmerking komen voor MIA en/of VAMIL. Hieronder worden de belangrijkste onderdelen toegelicht die binnen de MIA regeling vallen.

Lichte elektrische bestelauto 36% MIA: a. bestemd voor het vervoer van goederen met een bestelauto die behoort tot de Europese voertuigcategorie N1 en is voorzien van een elektrische aandrijving, waarbij de benodigde energie wordt geleverd door een accupakket dat geen lood bevat. / OF b. bestaande uit een lichte elektrische bestelauto. Het bedrijfsmiddel komt voor ten hoogste € 75.000 van het investeringsbedrag in aanmerking voor milieu-investeringsaftrek.

Zware elektrische bestelauto 36% MIA: a. bestemd voor het vervoer van goederen met een bestelauto die behoort tot de Europese voertuigcategorie N2 en is voorzien van een elektrische aandrijving, waarbij de benodigde energie wordt geleverd door een accupakket dat geen lood bevat. / OF b. bestaande uit een zware elektrische bestelauto. Het bedrijfsmiddel komt voor ten hoogste € 75.000 van het investeringsbedrag in aanmerking voor milieu-investeringsaftrek.

Plug-in-hybride bakwagenchassis, trekker of bus 27% MIA: a. bestemd voor het vervoer van goederen of personen met een plug-in-hybride bus, bakwagenchassis of trekker die behoort tot de Europese voertuigcategorie N2, N3, M2 of M3. Het is voorzien van één of meerdere elektromotoren, een elektrische aandrijving en een verbrandingsmotor voor de aandrijving, waarbij de benodigde elektrische energie wordt opgeslagen in een accupakket dat geen lood bevat. / OF b. bestaande uit een bus, bestelauto, bakwagenchassis of trekker.

Elektrische of waterstofvrachtwagen 36% MIA: a. bestemd voor het vervoer van goederen met een bakwagenchassis of trekker, die behoort tot de Europese voertuigcategorie N2 of N3, en is voorzien van een elektrische aandrijving, waarbij de benodigde energie wordt geleverd door een accupakket dat geen lood bevat of een brandstofcel. / OF b. bestaande uit een elektrische, waterstofbakwagenchassis of trekker.

Oplaadpunt voor elektrische voer- of vaartuigen 36% MIA: a. bestemd voor het elektrisch laden en al dan niet ontladen van accu’s van uitsluitend eigen bestelauto’s, personenauto’s, motorfietsen, brom- of snorfietsen of vaartuigen waarbij het oplaadpunt is opgesteld op het eigen bedrijfsterrein. / OF b. bestaande uit een oplaadsysteem en al dan niet de volgende onderdelen: een ontlaadsysteem, een meet- en regelsysteem, een lockerkast met een stroomafnamepunt per locker en een stekkerherkenningssysteem en met uitzondering van zonnepanelen. Het bedrijfsmiddel komt voor ten hoogste € 2.500 van het investeringsbedrag in aanmerking voor milieu-investeringsaftrek.

Oplaadpunt voor zware elektrische voertuigen 36% MIA: a. bestemd voor het elektrisch laden van accu’s van uitsluitend eigen voertuigen behorende tot de Europese voertuigcategorie M2, M3, N2 of N3, die zijn voorzien van een geheel of gedeeltelijk elektrische hoofdaandrijving. / OF b. bestaande uit een oplaadsysteem en al dan niet de volgende onderdelen: een ontlaadsysteem, een meet- en regelsysteem, een lockerkast met een stroomafnamepunt per locker en een stekkerherkenningssysteem en met uitzondering van zonnepanelen.

LNG-bakwagenchassis of –trekker 13,5% MIA: a. bestemd voor het vervoer van goederen met een bakwagenchassis of een trekker, die behoort tot de Europese voertuigcategorie N2 of N3, en wordt aangedreven door een (bio-)LNG-motor. / OF b. bestaande uit een LNG-bakwagenchassis of trekker.

MIA/VAMIL in 1 overzicht

MIAVAMIL
Lichte elektrische bestelauto36%
Zware elektrische bestelauto36%
Plug-in-hybride bakwagenchassis, trekker of bus27%75%
Bakwagenchassis of trekker met gereduceerd aandrijfgeluid (Quiet Truck)13,5%
Elektrische of waterstofvrachtwagen36%75%
Oplaadpunt voor elektrische voer- of vaartuigen36%
Oplaadpunt voor zware elektrische voertuigen36%75%
LNG-bakwagenchassis of –trekker13,5% 





0 Comments

0 reacties

Een reactie versturen

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Blijf vooroplopen en meld je aan voor onze nieuwsbrief!

Bedank voor je aanmelding! Je ontvangt binnen elke minuten een bevestigingsmail.